Cum promovăm România? Pe repede înainte

Cum promovăm România? Pe repede înainte

5 min read

Oare de ce credem că pe repede înainte e mai bine? Şi de ce simţim nevoia să îngrăşăm porcul [completaţi aici cu ce vreţi voi], băgându-i pe gât cât mai multe tărâţe [în cazul de faţă informaţii şi bifat locuri], până nu mai poate înghiţi?

Ca să înţelegeţi, de unde aceste întrebări (retorice, de altfel), iată şi contextul:

Se ia un grup de bloggeri, invitaţi să promoveze România [un grup mic – reţineti acest amănunt pentru că este important]. Li se transmite că au inclus în călătorie: Bucureştiul, sate şi natură.

Ce s-a întâmplat de fapt?

  • A fost o călătorie pe repede înainte în care au bifat oraşele mari: Bucureşti, Brasov cu oprire la castelul Bran desigur, Sibiu şi Sighişoara. Varianta clasică adică. Cu excepţia Bucureştiului, în celelalte oraşe au ajuns seara şi au plecat dimineaţa.

Şi acum mă întreb: Ce rost are să bifezi cât mai multe locuri dacă nu ai timp să le vezi ?

Din ce ştiu eu, mai ales pentru un blogger este foarte important să aibă timp să îşi facă fotografiile/video-urile.

Mai mult, li s-a comunicat o excursie în natură şi sate şi au primit în schimb pe lângă vizita în oraşele mari, un tur clasic şi multă istorie 🙂

  • Meniul de mâncare a fost creat după preferinţa culinară a unei singure persoane (care reprezenta excepţia de fapt). Cum vine asta? Îi “pedepsim” pe toţi pentru preferinţele unei singure persoane? Ba mai mult, le oferim numai mâncare tradiţională, să se sature.
    Nu mă înţelege greşit, susţin (şi asta promovez) întotdeauna: ca invitaţii/turiştii străini să guste mâncarea noastră, produse locale, dar trebuie să găseşti un echilibru şi să ştii şi când prea mult e prea mult.
  • Grupul a anunţat ghidul în mod politicos şi diplomat că şi-ar dori totuşi câteva schimbări în traseu (mai aproape de ce li s-a comunicat): să se oprească totuşi într-un sat, să aibă mai mult timp pentru poze, etc, dar programul nu a putut fi adaptat.

Şi acum, care sunt lecţiile de învăţat din acest studiu de caz (real)?

1.Încearcă să înţelegi nişa şi nevoile invitaţilor, mai ales dacă sunt bloggeri.

Înainte să inviţi un grup de bloggeri, fă-ţi temele. Analizează profilul fiecăruia ca să ştii despre ce scriu, cărei nişe se adresează. Dacă au interese diferite, ai grijă ca programul să fie cât mai general astfel încât să răspundă cât de cât nevoilor tuturor. Într-un mod simplu spus: dacă cineva scrie despre hoteluri şi relaxare, este posibil să nu dorească să facă trekking. Şi reciproca e valabilă.

2.Construieşte traseul nu după cum ştii tu mai bine, ci pe baza nevoilor de mai sus (chiar dacă insist, revin tot la punctul 1).

Degeaba le faci un tur clasic ca să vadă ei tot ce ai mai bun (adica ce crezi tu că avem mai bun de oferit). Sau mai rău, alegi traseul în funcţie de ce vinzi mai mult în agentie, fără să priveşti mai larg către alte opţiuni. Poate ei nu sunt interesaţi de acele subiecte. Şi atunci eu îl văd ca un timp pierdut pentru toată lumea.

Plus că, creează multe frustrari şi de-o parte şi de alta: ghidul va fi frustrat pentru că el va fi întotdeauna la mijloc între grup şi agenţia organizatoare, iar bloggerii vor fi frustraţi pentru că nu au acoperit activităţi care sunt potrivite pentru blogul lor (nişa lor) sau ajung sa se plictiseasca.

3.Lasă-le timp liber

Dacă pentru tururile cu turişti obişnuiţi, susţin întotdeauna ca programul să nu fie extrem de aglomerat, ei bine, pentru bloggeri este cu atât mai important să aibă timp liber. Fie îl vor folosi pentru fotografie sau video, fie pur şi simplu vor dori să exploreze anumite locuri.

Lasă-i să respire pentru că astfel vei vedea mai mult amprenta lor personala în articolul pe care îl vor scrie.

4.Adaptează-te din mers
Dacă este o discrepanţă aşa mare între ce ai gândit iniţial ca traseu şi ce îţi spun ei că au nevoie, încearcă să te adaptezi din mers (pentru că nu vorbim despre un grup clasic cărora le-ai vândut un pachet şi trebuie musai să livrezi exact aşa cum l-ai descris). Dacă rămai încăpăţânat şi inflexibil nu rezolvi nimic. Ba mai mult, o să ai nişte oaspeţi nemulţumiţi. Şi să nu uităm că vorbim despre un grup mic. În cazul grupurilor mici cred că te poţi adapta mult mai uşor (cu acordul agenţiei, desigur).
Asta nu înseamnă că nu vei avea o acoperire bună prin articole (doar vorbim despre profesionişti).

Dar cum ar fi un articol despre o serie de oraşe pe care oaspeţii le-au vazut doar seara şi dimineaţa devreme (când toate localurile şi punctele de interes erau oricum închise) versus un articol scris despre experienţa personală în Romania în care au avut timp să cunoască mai bine locul, oamenii, etc ?

2018-12-29T13:49:49+00:00 decembrie 1st, 2018|Tags: |0 Comments

Leave A Comment