India (Ep.1).Pregătiri pentru călătorie şi prima impresie

11 min read

În vară cand am primit invitaţia de a călători în India m-am bucurat foarte tare pentru că nu explorasem încă locuri în afara Europei.

Aşadar, după ce am primit itinerariul, m-am apucat să caut detalii despre zona în care ştiam că voi călători: Jammu şi Kashmir. Şi pentru că nu am găsit atât de multe informaţii pe cât mi-aş fi dorit, am ţinut un jurnal pe care să îl împărtăşesc şi altora la momentul potrivit.

Dar mai întâi să îţi spun ce aflasem din diverse surse, inclusiv prieteni care au călătorit anterior în India, precum şi experienţa mea de dinainte de călătorie:

Impactul cultural

Auzisem că impactul cultural, cu excepţia Keralei, o să fie puternic. Şi mai mult, mi se spusese că de regulă, după prima călătorie în India fie o iubeşti, fie o urăşti.

Cum aş descri-o? Fascinantă, colorată, gălăgioasă în oraşele mari şi neaşteptată.

Despre mâncare

Mi s-a spus că dacă nu călătoresc în Kerala [aflată în zona de sud a Indiei] s-ar putea să nu îmi placă mâncarea pentru că este foarte condimentată şi picantă. Iar pentru o persoană gurmandă ca mine, era un aspect important, motiv pentru care apare tot în capul listei 🙂

În realitate mâncarea nu a fost atât de picantă pe cât mă aşteptam (a se nota că eu nu mănânc foarte picant).

Între timp a trebuit să mă ocup şi de câteva detalii ale călătoriei:

Viza

Eu am optat pentru varianta de e-viza care este o opţiune foarte bună dacă citeşti cu atenţie instrucţiunile înainte să aplici. Am primit viza în mai puţin de 24 de ore de când am aplicat. Pentru o altă prietenă cu care am călătorit ştiu că a durat mai mult, în jur de vreo 3 zile, deci poate varia.

Pe baza pre-aprobării, odată ajuns în aeroport primeşti şi viza în paşaport.

Mai multe detalii despre e-viza găseşti aici.

Vaccinuri

Când călătoreşti în zone expuse unor riscuri de îmbolnăvire este bine să îţi iei măsurile de precauţie.

În funcţie de zona în care călătoreşti în India şi de istoricul personal, medicul îţi va recomanda vaccinurile potrivite.

Eu am fost la spitalul Victor Babeş, secţia epidemiologie imunizări vaccinuri, pentru investigaţii şi cele necesare şi nu am avut nici o problemă nici în timpul călătoriei şi nici dupa aceea.

Nu uita totodată şi de asigurarea medicală de călătorie.

Zboruri
Opţiunile de zbor către India sunt suficient de variate. Preţurile biletelor de avion din Bucureşti către Delhi şi retur pleacă de la puţin peste 500 de EUR dacă le achiziţionezi din timp.
În schimb este interesant şi bine de ştiut câteva companii care au un orar de zbor mai bun. De exemplu, Emirates, Qatar, Air India aterizează în Delhi, în general, şi în timpul zilei, iar la plecare găseşti zboruri la 10-11 dimineaţa. Alte companii aeriene precum Turkish Airlines, KLM/Air France, Aeroflot au zboruri care ajung în Delhi seara/noaptea târziu şi pleacă noaptea sau dimineaţa devreme.
Dacă te interesează în schimb zborul cel mai scurt, Qatar are zboruri din Bucureşti (cu 1 escală) cu o durată de 10-11 ore.

Roaming-ul

India fiind alocată în zona tarifară 5 alături de ţări precum Dubai, Cuba, Japonia, etc ştiam că trebuie sa fiu atentă la costurile în roaming. Şi cum eu am implicit roamingul activat, am sunat la Orange să întreb ce opţiuni am în acest caz. După ce operatorul din Call-Center a căutat cu răbdare în cele 3 oferte de roaming disponibile de la acel moment, am concluzionat împreună că pentru India, dacă nu vrei costuri suplimentare foarte mari, cel mai bine este să opreşti datele mobile.
Ca idee, apelurile către Romania se taxează în jur de 2,6 EUR/minut, iar traficul de internet cu 13 EUR/minut 😀
Aşadar dacă aveţi conexiune bună la wi-fi în hotel, folosiţi pe cât posibil wi-fi-ul.

Prizele

Tot întrebând la prietenii care au călătorit anterior în India despre ce fel de prize folosesc am aflat că mai sunt şi prize cu 3 pini, similare cu cele din UK. Şi cum eu sunt super precaută am cumpărat un set cu 4 adaptoare pentru prize diferite care te salvează oriunde ai călători pe glob.

Am avut hoteluri în care nu am avut nevoie de adaptor, dar şi hoteluri în care mi-a prins bine că am avut adaptorul pentru UK.

Traficul

Auzisem şi că traficul este infernal. E drept că este multă îmbulzeală, în special în Delhi. Plus că mi s-a părut că au un talent special în a se strecura la limită :). Este fascinant să îi priveşti cum într-o intersecţie oricât de încâlcită ar părea situaţia totul pare atât de natural şi la locul lui. Pare că ştiu foarte bine ce au de făcut în haosul de zi cu zi. În acelaşi timp, cu siguranţă vei pierde foarte mult timp în trafic. Dar altfel, pentru mine care conduc zilnic în Bucureşti nu mi s-a părut chiar atât de complicat. Da, sunt mai multe maşini, ricşe şi alte mijloace de transport. Dar dacă mă gândesc că Bucureştiul este pe locul 5 în lume în topul celor mai aglomerate oraşe [conform indexului publicat de Tom Tom], în Delhi parcă nu mi s-a părut chiar aşa rău pe cât auzisem. Când ai un bun termen de comparaţie, perspectiva ta s-ar putea să fie alta decât a majorităţii. [Ţine cont că e pur impresia mea. Pentru cineva care vine dintr-un oraşel de provincie impactul poate fi mult mai puternic.]

Şi pentru că am ajuns la subiectul Delhi, de aici începe călătoria mea în India.

Ziua de dinaintea plecării spre India am lăsat-o liberă în speranţa că voi avea timp să îmi fac bagajul şi să mă odihnesc. Dar precum vorba noastră românească socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, nu am mai apucat să dorm deloc. Aşadar, când am ajuns în Delhi, în 48 de ore dormisem doar vreo 2-3 ore în avion. Pentru că am aterizat la 4 dimineaţa, am mai reuşit să dorm vreo 2 ore la hotel, după care am plecat să explorăm oraşul. Oricât de obosită eram, n-aş fi vrut să ratez turul deja programat pentru noi, cei care ajunsesem mai devreme.

Ne-am oprit la Jama Masjid, altfel spus cea mai mare moschee din Delhi.

Lângă moschee este şi un bazar cu o multitudine de străduţe înguste unde găseşti de toate: strada cu decoraţiuni, strada cu aparate de fotografiat, etc.

Aici grupul s-a împărţit în 2: unii au luat ricşa, iar eu împreună cu un amic fotograf am preferat să ne pierdem pe străduţe şi să gustăm din mîncarea stradală. E drept că citisem că e destul de riscant să încerci mâncare de pe stradă [pentru noi, europenii, care nu suntem obişnuiţi cu aceiaşi microbi], dar am zis să încerc ceva în cantităţi mici şi eu n-am avut nici o problemă.

La întoarcere m-am întâlnit cu un grup care petrecea.

Iniţial şoferul mi-a spus că probabil este vorba despre o nuntă, după care şi-a dat seama că de fapt grupul ducea statuia lui Ganesha la râu pentru un ritual ce aduce noroc familiei.

Pentru că m-am dus foarte aproape de ei, m-au invitat la dans şi am ieşit … foarte colorată. Şoferul mi-a spus că îmi aduce noroc 🙂

Pentru masa de prânz am rugat şoferul să ne ducă nu la restaurantele pentru grupuri ci acolo unde s-ar opri el să mănânce dacă i-ar fi foame.

Şi i-am mulţumit tare pentru că pe lângă mâncarea super gustoasă, am fost singurii turişti din local 🙂

A doua zi am plecat foarte devreme spre aeroport cu destinaţia: Srinagar (1730 m|5676 FT), capitala Kashmirului.

Aici este deja o altă poveste care a început când am aterizat şi am aflat că o să am semnalul bruiat la telefon până ne întoarcem în Delhi. Accesul la Wi-Fi-ul a compensat în schimb lipsa semnalului.

* Călătoria a fost sponsorizată de către Goamit Adventures.